Onze geschiedenis | artlia - Online kunstgalerie

Over ons  |  Onze Geschiedenis

De eerste stap bij het oprichten van een bedrijf

De eerste stap om het bedrijfsidee dat ik al lang in mijn hoofd had om te zetten in realiteit, was het creëren van de naam en het bijbehorende logo. Want alles begint met een naam en een logo. Deze omvatten bijvoorbeeld de ontwerpconcepten van de website en de tone-of-voice waarmee met klanten wordt gecommuniceerd. Ook met de eindeloze documenten voor bedrijfsregistratie en de aanvraagformulieren voor een belastingnummer kun je uiteraard niet zonder bedrijfsnaam. Bovendien moet het internetdomein met de gewenste naam ook beschikbaar zijn. Daarom was de eerste stap de moeilijkste en vervelendste. Er moest een naam worden gevonden die enerzijds gemakkelijk uit te spreken en te herkennen was en anderzijds nog niet werd gebruikt. Het logo met de naam moet harmonieus passen in het algemene ontwerp van de online galerijwebsite. Voor mij was het grootste doel om de oprechtheid en eerlijkheid erachter over te brengen via de naam en het logo. Met deze ideeën in gedachten begon ik lange nachten door te brengen met nadenken, testen en vragen stellen.

artlia-online-galeria-fuer-leidenschaftliche-kuenstler

Het bedrijf zou aanvankelijk in Duitsland worden geregistreerd, maar omdat ik de regio wilde uitbreiden, wilde ik een naam creëren die niet beperkt was tot een specifieke taal of regio. Dus begon ik verschillende namen te verzinnen waarbij ik het Engelse woord ‘kunst’ gebruikte in plaats van het Duitse woord ‘kunst’. Ik heb een voor- of achtervoegsel toegevoegd dat voor of na het woord 'kunst' zou komen en zocht naar woorden die bij 'kunst' zouden passen, zoals hij kunst (hart ), pkunsticipate (deelnemen), ckunst (winkelwagen), mkunst (markt), atlantic  (Atlantische Oceaan,) Antarctica (Antarctica), atlas (Atlas), etc.  Onder hen was de naam die ik aanvankelijk leuk vond artlas. De uitspraak is vergelijkbaar met Atlas uit de Griekse mythologie, dus vertrouwd en kort, zodat deze op de tong blijft liggen. Maar helaas was het domein al bezet, dus moest ik het opgeven.

artlia-logo-draft-version

Logo-ontwerp

We hadden ruwe ontwerpen voor het logo om een ​​beslissing te nemen, maar er waren een paar dingen waar we rekening mee moesten houden:

  • Of er een logo ontwikkeld moet worden met een letter om de naam makkelijker te onthouden
  • Of je nu een logo kiest met een symbool zoals Starbucks of Mercedes
  • welke kleuren bij het concept passen
  • welk lettertype moet worden gebruikt, enz.

Het bouwen van artlia was een langdurig proces met veel kleine vragen die keer op keer moesten worden gesteld. Terwijl ik aan een bedrijfslogo dacht, vond ik een aantal websites die automatisch het bedrijfslogo creëerden door branchegroepen en trefwoorden in te voegen. Uiteindelijk waren deze websites niet erg nuttig, maar ze deden me wel één ding beseffen. Het bedenken van een naam en logo is een uitdaging voor alle ondernemers.

artlia-logo-draft-version-2

In ieder geval boden deze websites alleen goedkope oplossingen. Uiteindelijk heb ik besloten om het logo zelf te ontwerpen. Om eenvoudig maar gedenkwaardig te blijven, is het gebaseerd op het alfabet. Het mag niet te lang zijn en moet, zoals bijna alle logo's, in een vierkant of cirkel passen. Het mag ook niet te hoog zijn, zodat het geen onnodige ruimte in beslag neemt op de website. De kleur van het logo moet goed harmoniëren met de achtergrondkleur. Het moet opvallend zijn, maar mag de show niet stelen door het artwork of andere details.

Na vele pogingen werd een ontwerp dat ik leuk vond steeds verfijnder. In het geval van het ontwerpconcept en het lettertype dat we kozen, waren hoofdletters niet voordelig.

artlia-logo-draft-version-3

De uiteindelijke beslissing

Met enkele ruwe ontwerpsuggesties in de hand was het tijd om het definitieve ontwerp te kiezen. Helaas waren de meningen van de mensen om mij heen heel verschillend. Mijn persoonlijke favoriet “artlia” presteerde nog steeds behoorlijk goed bij alle ondervraagden. Met mijn jarenlange ervaring als medewerker was het voor mij erg moeilijk om zo’n grote verantwoordelijkheid op mij te nemen, want als de naam eenmaal vaststaat, kan deze niet meer worden gewijzigd.

` Ik heb de beslissing uiteindelijk genomen op basis van de goede balans tussen ontwerp en fonologie tussen de eerste en de laatste letter van de naam "artlia". artlia - Online kunstgalerie. Dit was de perfecte naam waar ik naar op zoek was!

artlia-logo-final-version

Toen ik zijn naam riep
het kwam naar mij toe
en werd een bloem.

Geciteerd uit "Flowers, 꽃" - Chunsoo Kim (Koreaanse dichter)

Wat voor soort persoon ben jij?

Toen ik me voorbereidde op het starten van een bedrijf, het simuleren van verkopen en het afwegen van kosten en winst, had ik eerlijk gezegd het gevoel dat ik me voorbereidde op een enorm bedrijf. Maar toen de naam en het logo eenmaal vaststonden, leek het veel meer op het gevoel van een jong stel dat wacht op de geboorte van hun eerste kind. Hoe zal het eruit zien? Hoe zal zijn stem klinken? Hoe zal het spreken? Ik begon persoonlijkheid aan de naam toe te voegen. In branding/marketing wordt dit fenomeen persona genoemd. In marketing is persona wat je definieert. Maar toen ik het merk zelf creëerde, werd ik, in plaats van de persoonlijkheid van dat merk vast te stellen en te verpakken, zelf opgenomen in dat merk. De persona’s die mijn verlangens, verwachtingen en filosofie bevatten, groeiden binnen het merk.

Toen het merk deze persoonlijkheid kreeg, ontstond er feitelijk een soort vaderliefde. Na al die jaren en al het werk dat erin gestoken heeft, het vinden van een mooie naam en een mooi logo voor mijn droom en het daadwerkelijk waarmaken ervan maakt mij ontzettend trots en blij.

Persona is een psychologische term waarvan ik kon begrijpen waarom deze werd overgenomen uit marketing en branding. Artlia is veel meer dan alleen een bedrijf. Onder deze naam is het voor mij onmogelijk om welk product dan ook te verkopen aan mensen met leugens.

artlia online art galeria logo (7)Kunstprint op canvas

Logo-ontwerp

Het is rond en bevat geen hoofdletters, dus niet gezaghebbend, maar vriendelijk en bescheiden. Wat ik het leukste vind aan dit logo-ontwerp is dat de eerste letter transparant is, zodat hij overal past en opgaat in de omgeving. Als je hem op een foto met een bloem op de achtergrond plaatst, zoals in het geval van onderstaand kussen, past hij net zo goed als op de verschillend gekleurde rugzak. Omdat het logo bij elke achtergrond past, voelt het voor mij heel natuurlijk aan, wat voor mij weer het gevoel geeft dat mensen een rustige galerie kunnen bezoeken met een geur van hout, kunnen genieten van een kopje geurige koffie en op hun gemak de beelden kunnen verkennen. Geen leugens. Gewoon gezelligheid, betrouwbaarheid, menselijkheid en intense indrukken en gevoelens. Ik hoop deze website expressief genoeg te maken zodat andere mensen er hetzelfde over zullen denken.

Kleur van het logo

Grijs is een kleur die noch contrasteert, noch opvallend is. Daarom past het goed bij andere kleuren en is het niet schadelijk voor het kunstwerk. De rode kleur neutraliseert het grijs in de zin dat je met een zachte stem de aandacht op jezelf wilt vestigen, maar geen verdere verstoring wilt veroorzaken.

artlia ist...

artlia is een in Duitsland geregistreerde online kunstgalerie die kunstwerken van kunstenaars uit de hele wereld presenteert en verkoopt. Door de originele kunstwerken en de gedrukte kunstwerken tegelijkertijd te verkopen, verbetert de galerie de toegankelijkheid en maakt het voor het publiek gemakkelijker toegang tot de kunstwerken. Producten met artwork gedrukt op mokken of tassen en telefoonhoesjes zijn hier ook verkrijgbaar, zodat het artwork diep in het dagelijks leven kan worden geïntegreerd.

hyoun-wook-song-founder-kontakt-artlia-1

"Aangezien ik veel kunstenaars in mijn familie heb en zelf schilder en keramiek maak, weet ik dat er zoveel getalenteerde maar onontdekte en onbekende kunstenaars om ons heen zijn. Ik heb lang nagedacht over de hindernissen voor het tentoonstellen en verkopen van hun kunstwerken en de winsten eerlijk verdelen, zodat ze hun werken kunnen blijven exploiteren. Omdat de kunstindustrie al erg groot is, is het moeilijk om jezelf als galerie te vestigen, dus reclame is in eerste instantie onvermijdelijk. Omdat het grootste deel van de inkomsten aan reclame wordt besteed, moet dat zo zijn. geeft Er valt momenteel niet veel winst te delen, maar je kunt wel zien of hun werken commerciële waarde hebben, wat voor soort mensen hun werken leuk vinden, etc. Ten slotte kan het ook een proeftuin zijn waar ze feedback krijgen op hun kunstwerken. over de hele wereld."

 

Hyoun Wook Song, oprichter van artlia

 

Als het verkeer toeneemt en de verkoop toeneemt, zou het creëren van een stabiele bron van inkomsten een bonus zijn.

Deze galerij is ook bedoeld als brug voor Koreaanse kunstenaars om Duitsland en Europa binnen te dringen, en voor Duitsers en Europeanen om kennis te maken met Koreaanse kunst en daarmee een stukje Koreaanse cultuur.

In samenwerking met een Koreaanse galerie kunnen Koreaanse werken in Duitsland en later in heel Europa worden gepresenteerd.

artlia, die net is geopend, is nog steeds als een pasgeboren baby. Maar net zoals een pasgeboren baby de genen van zijn ouders bij zich draagt, hoop ik dat hij opgroeit met de idealen en filosofie van de eerste stichtende leden... het gevoel van ouders die hun kind goed willen opvoeden.

Over ons  |  Onze Geschiedenis